
Bijna medio september en het ziet er wederom niet goed uit met de ontwikkeling van de COVID-19-epidemie in Frankrijk, en in het bijzonder in Bourgogne. Het departement Côte d’Or, het hart van de wijnregio, werd begin september door de Franse autoriteiten opnieuw rood gekleurd. Enkele dagen later volgden de Nederlandse autoriteiten met kleurcode oranje. Voorlopig kun je dus maar beter je verblijf in de Côte d’Or uitstellen. De brandhaard van de besmettingen ligt in Dijon, waardoor een bezoek aan deze stad wordt afgeraden. In en rondom Beaune lijkt de situatie mee te vallen, maar helaas ligt ook deze stad in hetzelfde departement.
Lees verder








